Hovinsalon
Kalaruoan Ystävät Facebookissa
- -
 

Kirjaudu sisään:      

Liity tiedotteiden postituslistalle  

 
 
 • Vko 1, 2007 Tuoremätien saatavuudet (taulukko)   • Vko 2, 2007 WWF kehottaa välttämään näiden kalojen ostamista   • Vko 3, 2007 Öljykatastrofi, norjalaisten kassilohi   • Vko 4, 2007 Kalakukko-Le poisson croute/ Poisson et porc .   • Vko 5, 2007 Kalakeitto voitti kalapuikot.   • Vko 6, 2007 JP Chenet on ranskalainen viinibrändi   • Vko 7, 2007 Laskiaisen jälkeen paastotaan   • Vko 8, 2007 Koiran vuodesta sian vuodeksi. Virolaista kuhaa.   • Vko 9, 2007 Laulava kalaruoan ystävä Andalusiasta, Vihreät ruodot...   • Vko 10, 2007 Jos on tarvetta laihtua, vaihda kalaan, se on siinä!   • Vko 11, 2007 Punainen viiva, haukikausi lähestyy.   • Vko 12, 2007 Haukiohjeita, äyriäissivut uusiksi   • Vko 12, 2007 (EXTRA) Kalan Valmistustapoja, keittäminen   • Vko 13, 2007 Eettinen kuluttaminen. Mitä se on?   • Vko 14, 2007 Carne humana, päivä ilman lihaa   • Vko 15, 2007 Kala-, kana- ja lihaliemi- kuutiot me tunnemme...   • Vko 16, 2007 Suolaton kala on kuin talo ilman aitanpolulla astelevaa...   • Vko 17, 2007 Tapas ei ole ateria, mutta Vappuna...   • Vko 18, 2007 Ankeriaan savustaminen, antibioottien tärkeys   • Vko 19, 2007 Ruokaöljyissä löytyy, valmisruokien säilyminen   • Vko 20, 2007 Testaa, hallitsetko sinä syömisen   • Vko 21, 2007 Matkaraportti Pielisjokea Pieliselle..   • Vko 22, 2007 Elintarvikkeet kesähelteellä, uutta perunaa   • Vko 23, 2007 Karjatalouden kasvihuonepäästöt 18 %.   • Vko 24, 2007 Karppia Töölön lahdelta, silliä ja uutta perunaa.   • Vko 25, 2007 Kalaa, kanaa vai grillimakkaraa Juhannuksena   • Vko 26, 2007 Alko tekee itsensä tarpeettomaksi   • Vko 27, 2007 Kalasta itse kalasi – jää rahaa muuhun.   • Vko 28, 2007 Kalastusraporttti Irlannista   • Vko 29, 2007 Kalansaalis torstaina 19.7. – loistava tulevaisuus   • Vko 30, 2007 Verkkojen kokeminen yli veneen partaan   • Vko 31 2007 Turvalliset elintarvikkeet   • Vko 32 2007 Kasvihuoneilmiö   • Vko 33 2007 Kuluttajalla on oikeus tietää ruuan alkuperä   • Vko 34 2007 Kuluttajat elintarvikeviidakossa,hanke opastaa   • Vko 35 2007 Saimaannieriää kalatiskissä   • Vko 36 2007 Siian kasvatus lisääntyy Suomessa   • Vko 37 2007 Ruokaleivän hinta noussut   • Vko 38 2007 Sammen kasvatus alkanut Suomessa   • Vko 39 2007 Alle kilolla rehua tuotetaan jopa kilo kirjolohta   • Vko 40 2007 Palellaan sanoi Paellan tekijä   • Vko 41 2007 Kalamurekkeet, paistaminen ja hiillostaminen.   • Vko 42 2007 Sydämellisesti kuituja   • Vko 43 2007 Kalassa on proteiineja 14, 23 prosenttia   • Vko 44 2007 Suomalaisten ruokakori uhkaa hupenevia sademetsiä   • Vko 45 2007 Tarunhohtoinen hedelmä   • Vko 46 2007 Saimaannieriä on parhaimmillaan paistettuna   • Vko 47 2007 Sydänliitto myöntää Sydänmerkki-aterian käyttöoikeuksia   • Vko 48 2007 Jouluiloa ilman lisäkiloja   • Vko 49 2007 Palautuspullojen valikoima laajenee 1.1.2008   • Vko 50 2007 Balin ilmastokokouksessa....   • Vko 51 2007 Kalakauppiaalla on jouluna paras apaja   • Vko 52 2007 Kalaruokaverkon vuoden 2007 viimeinen tiedote 

TIEDOTE 11.12.2007




Hartwallin juomabrändeille 6 uutta design-pakkausta
Palautuspullojen valikoima laajenee 1.1.2008, kun pantilliset kierrätysmuovipullot tulevat markkinoille. Juoma-alan innovatiivisena toimijana Hartwall tuo markkinoille 6 uutta design-pulloa, ja siirtyy kaikissa puolen litran muovipakkauksissa kierrätysmuovipulloon heti vuoden alussa. Pakkausuudistus on Hartwallille miljoonien eurojen investointi. Oluen Hartwall pakkaa jatkossakin lasipulloon ja tölkkiin.



Juomapakkausvero poistuu raaka-aineena hyödynnettäviltä juomapakkauksilta 1.1.2008. Muutoksen myötä markkinoille tulee uusi kierrätysmuovipullo. Pantillinen kierrätysmuovipullo tulee osaksi nykyistä juomapakkausten palautusjärjestelmää uudelleentäytettävien lasi- ja muovipullojen sekä juomatölkkien rinnalle. Palautettuja kierrätysmuovipulloja ei kuitenkaan käytetä uudestaan sellaisenaan, vaan niiden muovi hyödynnetään uusien pullojen tai muun pakkausmateriaalin raaka-aineena.

Kuluttajalle kierrätysmuovipullojen käyttöönotto tuo lisää vaihtoehtoja, ja kuluttaja saa juomansa aina uudessa pakkauksessa. Kierrätysmuovipuollot ovat myös uudelleentäytettäviä pulloja ohuempaa muovia ja siten kevyempiä.
Kierrätysmuovipullot ovat myös kaupan toivoma pakkaustyyppi. Niiden myötä juomapakkausten palautuslogistiikka helpottuu ja tyhjien pullojen vaatimat varastotilat saadaan muuhun käyttöön.

Pakkausuudistuksena takana miljoonien eurojen investointi
Hartwall vastaa markkinoiden muutokseen tuomalla markkinoille 6 erilaista design-pulloa juomabrändeilleen. Pakkausmuutokseen valmistautuminen on ollut Hartwallille reilun kahden vuoden hanke ja miljoonien eurojen investointi.

Hartwallin kierrätysmuovipulloon pakattavat tuotteet valmistetaan Lahdessa. Hartwall Lahden linjainvestointi on nyt valmis ja tuotanto käynnistynyt. Lisäksi olemme vahvistaneet tölkkikapasiteettiamme Tornion panimolla. Yhteensä pakkausmuutokseen valmistautuminen on ollut noin 25 miljoonan euron investointi

Hartwallin toimitusjohtaja Yrjö Närhinen sanoo.

Pantillisiin kierrätysmuovipulloihin pakataan 1.1.2008 alkaen myös kaikki Hartwallin Karijoella pakattavat lähdevesipullot. Järjestelmän piiriin tulevat myös Hartwallin myymät Lipton Ice Tea -juomat ja Gatorade-urheilujuomat.

Hartwallilta uusi tyylikäs pakkausmallisto
Hartwall vaihtaa heti vuoden 2008 alusta kaikki 0,5 litran uudelleentäytettävät muovipullot kierrätysmuovipulloon. Omat profiilipullonsa saavat Hartwall Jaffa ja Pepsi-virvoitusjuomat, Hartwall Novelle -vedet, ED-energiajuomat ja Upcider-siiderit. Lisäksi markkinoille tulee Hartwall-profiilipullo, johon pakataan muut tuotteet.

Hartwall on vahvojen brändien talo. Kierrätysmuovipullojen myötä voimme pakkaustenkin kautta viestiä tuotemerkkiemme ominaisuuksia ja tarjota yhä parempia juomanautintoja tyylikkäissä, aina uusissa pakkauksissa

toimitusjohtaja Närhinen sanoo.

Hartwallin uusia pulloja on kehitetty yhteistyössä teollisten muotoilijoiden kanssa. Hartwall Novelle ja ED-pakkaukset on suunnitellut kansainvälisestikin menestynyt muotoilija Pekka Kumpula design-toimisto Remes & Packartista. Kirkkaiden Hartwall Novelle -pullojen muoto jäljittelee veteen heitetyn kiven jättämiä renkaita. Musta ED-pullo viestii energiajuomien dynaamista ja maskuliinista maailmaa.
Hartwall Jaffa -virvoitusjuomat pakataan kirkkaisiin pulloihin, joiden yläosa on saanut muotonsa sitruspuristimelta. Pullo viestii Hartwall Jaffan hedelmäisen herkullista peruslupausta. Muut alkoholittomat juomat pakataan selkeälinjaiseen, kirkkaaseen Hartwall-profiilipulloon. Ruskeaan profiilipulloon pakataan Cool Grape ja Long Gin Grape -lonkerot.

Upcider-siideribrändi uusii koko pakkausvalikoimansa. Yhtenäistä vihreää ilmettä luovat pitkäkaulainen vihreä kierrätysmuovipullo sekä vihreät Upcider Natural ja Upcider Frozen -tölkit. Upcider-pakkaukset sekä Hartwall Jaffa ja Hartwall-pullot on suunnitellut design-toimisto Tango.

Pepsi siirtyy pakkauksissaan kansainväliseen Grip-pullomalliin, joka on ollut muualla maailmassa käytössä vuodesta 2004. Pepsi-colat pakataan kirkkaisiin pulloihin, 7Up ja Mountain Dew -juomat vihreisiin pulloihin.

Kuluttajat ovat ottaneet uudet pakkauksemme erinomaisesti vastaan. Kautta linjan niitä pidetään nykyisiä pakkauksia parempina, houkuttelevina ja erottuvina. Kuluttajat kokevat selkeän lisäarvon siitä, että saavat muotoillun, aina uuden pakkauksen kiertopullon sijaan

Närhinen sanoo.


Olut pysyy lasipulloissa ja tölkeissä
Puolentoista litran uudelleentäytettävät muovipullot jäävät markkinoille toistaiseksi. Ainoastaan Hartwall Novelle -kivennäisvesien 1,5 litran yksittäispakkaukset vaihtuvat kierrätysmuovipulloon jo vuoden 2008 alussa. Kierrätysmuovipullon odotetaan kuitenkin syrjättävän uudelleentäytettävän muovipullon kokonaan jo lähivuosina.

Oluen Hartwall pakkaa jatkossakin lasipulloihin ja tölkkeihin. Ne ovat oluelle sopivimpia ja kuluttajien suosimia pakkauksia.

0,33 litran lasinen olutpullo pitää paikkansa kuluttajien suosimana pakkauksena. Tölkkien osuuden olutpakkauksena odotetaan kasvavan edelleen, mutta veromuutos antaa tilaa myös uusille lasipakkauksille. Lapin Kulta ja Foster's long neck -pullot ovat tässä suunnannäyttäjiä

toimitusjohtaja Närhinen sanoo.

Siideri ja long drink -kategorioissa tölkkien kasvun odotetaan tasaantuvan kierrätysmuovipullojen lanseerauksen myötä.

Uudistus toteutetaan ympäristön ehdoilla
Pantillisen kierrätysmuovipullon käyttöönoton myötä Suomen erinomaisesti toimiva juomapakkausten palautusjärjestelmä laajenee entisestään. Samalla pantillisten juomapakkausten piiriin tulee pulloja, jotka ovat aiemmin päätyneet hyödyntämättömäksi jätteeksi. Pantillisten kierrätysmuovipullojen kierrätysjärjestelmää hallinnoi Suomen Palautuspakkaus Oy PALPA.

PALPAn neuvottelut kierrätysmuovipullojen jatkokäsittelijän valinnasta ovat loppusuoralla. Tavoitteena on, että mahdollisimman suuri osuus kierrätysmuovipullojen muovista käytetään uusien pullojen valmistamiseen. Materiaalista voidaan tehdä myös muita pakkaustarvikkeita tai käyttää muun teollisuuden raaka-aineena.
Pantillisten kierrätysmuovipullojen panttiarvot ovat pullon koosta riippuen 10, 20 tai 40 senttiä, ja panttiarvosta on merkintä etiketissä. Palautusautomaatit tunnistavat pantilliset pullot EAN-koodista.

Hartwallin kierrätysmuovipullot ovat myynnissä heti verovapauden astuttua voimaan 2.1.2008.




 
 
| Etusivu | Kalaruokaaverkossa | Tiedotteet | Lampaat | Kanat | Kalat & Kalastus | Kalaruokaohjeet | Ruokaohjeet | Terveys | Juomat | 
2602160
 
Hovinsalon.fi, Ruusulankatu 11 A 9, 00260 Helsinki
Webbinen.net