Hovinsalon
Kalaruoan Ystävät Facebookissa
- -
 

Kirjaudu sisään:      

Liity tiedotteiden postituslistalle  

 
 
 • Nro 218 Onko kalaruuan ystävän syytä laihduttaa?   • Nro 219 Vajaasti hyödynnetty kala (roskakala)   • Nro 220 Lisääntyykö kirjolohi Suomessa?   • Nro 221 Kuka Suomessa kalastaa?   • Nro 222 Löydä elämäsi merkki   • Nro 223 Kuinka me suomalaiset jaksamme?   • Nro 224 Kansallinen häpeä   • Nro 225 Leipä, ravintomme kivijalka   • Nro 226 Maidossa 80 % kalsiumia   • Nro 227  Valkosipuliuute ja terveys   • Nro 228 Viljelty ruokasieni   • Nro 229 Oluiden aatelinen, Sininen   • Nro 230 Espanjassako vain tapaksia?   • Nro 231 Gastro 2008   • Nro 232 Kalastusrajoitus saimaannorpan puolesta   • Nro 233 Hauen kutu kiihkeimmillään   • Nro 234 Ahven kutee, grillit lämpenevät   • Nro 235 Kesäkalastus alkanut nihkeästi   • Nro 236 Kalajauhossa valkuaista 55-60 prosenttia   • Nro 237 Kalasta ruokaa-kurssi alkaa   • Nro 238 Kalastusterapiaa   • Nro 239 Lähiruoka on suomalaista   • Nro 240 Viisi maukasta juhannuskalareseptiä   • Nro 241 Helppo   • Nro 242 Ruoka entistä kalliimpaa   • Nro 243 Olemme ahkeria kierrättäjiä   • Nro 244 Muistutus lähiruoasta   • Nro 245 Hapero on mieto sieni   • Nro 246 Ahven parhaimmillaan   • Nro 247 Pakastetut elintarvikkeet   • Nro 248 Muikun mäti, kaivattu kaviaarimme   • Nro 249 Lipeäkalakausi alkoi Pyhäinpäivästä   • Nro 250 Kotimaisen maidon tulevaisuus   • Nro 251 Muhkea jouluruokapaketti-jokaiselle jotakin   • Nro 252 Taatto läksi, läksi innoissaan...   • Nro 253 Uusi vuosi, uudet reseptit 

Nro 229 Lahden Sininen





Tiedotteemme avautuivat ja uusiutuivat.



Talvikautena julkaisemme viikkotiedotteet tiistaisin. Kalastuskauden aikana (touko-lokakuu) julkaisemme viikkotiedotteet perjantaisin. Kalenterikuukausittain tiedotteet ovat avoimia kaikille, jonka jälkeen ne avautuvat verkkotunnusten haltijoille.





Oluiden aatelinen, Sininen, tulee takaisin



Hartwall tuo Sininen-oluen uudelleen markkinoille. Hartwall haluaa toiminnallaan nostaa oluen arvostusta sekä rakentaa suomalaista olutkulttuuria. Asiantuntijoiden kunnioittamana pils-tyyppisenä oluena Sininen on siihen oikea valinta. Sininen myös edustaa suomalaisen oluen perinteitä.

Vuonna 1935 syntynyt olut on ollut suomalaisten arvostama vuosikymmenien ajan. Alun alkaen Lahden erikoispilsneri III -niminen olut sai nopeasti kansan suussa kutsumanimen Sininen, joka otettiin myös viralliseksi myyntinimeksi vuonna 1969. Nimen juuret juontuvat pullon sinisestä korkista ja sinisävytteisestä etiketistä. Sinisestä tuli nopeasti käsite, ja se on vuosikymmeniä kantanut asiantuntijaoluen titteliä, sillä se oli aikoinaan erityisesti oluiden harrastajien suosikki. Sen ympärille perustettiin muun muassa olutseura Sinisen Tuopin Kerho.

Edelleenkin Sininen edustaa arvokkuutta ja laadukkuutta. Makuelämyksensä vuoksi sitä on pidetty erityisen hienona. Täten Sininen on pitkän elinkaarensa aikana ollut niin herrasseurojen juhlajuoma kuin kansan suosikkikin.

Sininen tuodaan markkinoille 0,5 litran tölkeissä. Oluen alkoholipitoisuus on 4,5 til-%. Olut on myynnissä 25.3. alkaen.


Me jotka muistamme pulloon pakatun Lahden Sinisen toivomme, että Hartvall saisi tölkkiinkin sen vanhan hyvän, muistoja herättävän maun.


Kuluttajalähtöisyys innovoinnin ydin,


jatkaa Hartwall.

Suomalaisten kuluttajien kaikista juomistilanteista noin neljäsosaan liittyy motiivina luonnollisuus ja terveellisyys. Näitä ominaisuuksia kaivataan yhä useammassa juomaryhmässä.

Luonnollisuus ja terveellisyys ovat avainsanoja myös Hartwallin kesän innovaatioissa. Hartwall Jaffa -tuoteperhe laajenee aivan uuteen juomaryhmään, kun uudet Hartwall Jaffa Smoothie -juomat tulevat markkinoille.
Smoothiet ovat hedelmistä ja marjoista sekoitettuja, koostumukseltaan pirtelömäisiä, paksuja juomia. Ne on valmistettu sataprosenttisesti hedelmästä, eivätkä sisällä lainkaan lisä- tai säilöntäaineita. Makuja on kaksi: Persikka-Appelsiini ja Mansikka-Banaani. Juomia myydään 0,33 litran annospakkauksissa.
Hartwall Jaffa Smoothiet saapuvat kesällä myös kylmäaltaisiin, kun Hartwall lanseeraa yhteistyössä Ingmannin kanssa kaksi sorbet-jäätelöä. Makuina ovat samat Persikka-Appelsiini ja Mansikka-Banaani.

Raikasta kalsiumia luustosi tueksi


Myös Hartwall Novelle -tuoteperhe laajenee uudenlaisilla tuotteilla. Vesi-innovaatio on maukas, kaloriton ja laktoositon Hartwall Novelle Calcium, josta saa luustolle ja hampaille tärkeää kalsiumia. Yhdestä 1,5 litran pullosta aikuinen saa päivittäin tarvitsemansa määrän eli 800 mg kalsiumia. 0,5 litran pullo puolestaan sisältää kolmasosan päivittäisestä kalsiumin tarpeesta. Makuja on kaksi: Hartwall Novelle Calcium Citrus sekä mangolta ja persikalta maistuva Hartwall Novelle Calsium Hedelmäinen.


Kesää kohti suomalaiset hakevat kevyitä vaihtoehtoja. Upcider tuo kesäksi markkinoille 2 uutta kevytsiideriä: mansikan makuisen Upcider Light Strawberryn ja mustikkaisen Upcider Light Blueberryn.





Lyhyesti





  • Vuoden Nuori Kokki valittu


  • Maailman elintarvikeohjelma pulassa
    (Lontoo, STT)

    Maailman elintarvikeohjelma WFP (World Food Programme) on mittavassa rahapulassa. Sanomalehti Financial Times kertoo, että YK:n alainen järjestö on tehnyt hätäpyynnön ainakin noin 500 miljoonan dollarin (n. 325 miljoonaa euroa) lisärahoituksesta.
    Jos WFP ei saa lisärahaa ensi kuun loppuun mennessä, se joutuu pienentämään ruokatoimituksiaan apua tarvitseville. Syynä WFP:n ongelmiin on hyödykkeiden ja raaka-aineiden hintojen kiivas nousu maailmanmarkkinoilla.
    WFP:n johtaja Josette Sheeran vetoaakin hallituksiin, jotta lahjoituksien määrä nousisi. Financial Timesin haastattelemien, nimettöminä pysyvien viranomaislähteiden mukaan WFP:n tarvitsema summa olisi jo peräti 700 miljoonaa dollaria (n. 455 miljoonaa euroa).
    Maailman elintarvikeohjelma WFP on maailman suurin humanitaarinen järjestö, joka pyrkii auttamaan nälkää näkeviä yli 80 maassa ympäri maailmaa. Toissa vuonna WFP toimitti ruoka-apua noin 88 miljoonalle ihmiselle.
    Lähde: Turun Sanomat 24.3.2008.







Tuoreimmat kalaruokaohjeet (lisätty 24.3.2008)










INFO




Kaikkiahan kalastus kiinnostaa, eritoten saaliit. Me kalastamme kalaa valmistaaksemme siitä terveellistä kalaruokaa. Tästä Saalisblogiin


Tästä jokaisen keälomalaisen napsakka kylmäsavustin HyväMaku. Täydellinen kylmäsavustuslaatikko valmistuu huhtikuun vaihteessa, jolloin se on kaikkien saatavilla.
Kylmäsavuhauki, kuha, kirjolohi ja lohimedaljongit ovat herkullisia kesäherkkuja ja niiden valmistaminen omalla savustimella on todella hauskaa koko perheen puuhaa.



TAKAISIN

Liity tästä Kalaruokaverkkoon ja pääset suljetuille sivuille.

Ellet halua jatkossa vastaanottaa ajankohtaista tietoa kalasta ja kalaruoasta peru postitus
tästä.

 
 
| Etusivu | Kalaruokaaverkossa | Tiedotteet | Lampaat | Kanat | Kalat & Kalastus | Kalaruokaohjeet | Ruokaohjeet | Terveys | Juomat | 
2475366
 
Hovinsalon.fi, Ruusulankatu 11 A 9, 00260 Helsinki
Webbinen.net